Filme – 4 ianuarie 2015

12.45 – Doamna din Shanghai (1948) / PRO Cinema
13.30 – Vacanţa (2006) / Antena 1
13.30 – Podurile din Madison County (1995) / Prima
14.30 – Nu o poţi lua cu tine după moarte (1938) / PRO Cinema
16.00 – Doamna Bovary (2000) / Film Cafe
16.10 – În furtună (2009) / Cinemax
17.50 – Gaşca lui Picasso (2012) / Cinemax
18.45 – A fost odată Curly (1944) / PRO Cinema
19.10 – În căutarea Tărîmului de Nicăieri (2004) / TV 1000
19.10 – Regina africană (1951) / Film Cafe
20.00 – Gravity 3D: Misiune în Spaţiu (2013) / HBO
20.00 – Total Recall: Memorie programată (2012) / Digi Film
20.30 – Omul cu masca de fier (1998) / PRO TV
20.30 – Reconstrucţia (2003) / FilmBox
20.35 – Dragoste şi moarte (1975) / AMC
21.00 – Muzica inimii (1999) / TV 1000
21.00 – Legea pămîntului (1999) / Paramount
21.10 – Cel care dansează cu lupii / Dansînd cu lupii (1990) / TVR 1
21.10 – Doctor Jivago (2002) / Film Cafe
22.00 – Fără vorbe (1994) / AMC
22.10 – Asfalt Tango (1996) / TVR 2
22.15 – Poliţist, adjectiv (2009) / PRO Cinema
22.30 – Hazardul moral (2011) / Cinemax

politist-adjectiv

Polițist, adjectiv – Premiul Juriului secţiunii Un Certain Regard și Premiul FIPRECI la Cannes, Trofeul Transilvania la TIFF
Dramă, România, 2009
Regia: Corneliu Porumboiu

“Extrăgînd semnificaţii adînci despre natura umană din cele mai banale fapte cotidiene, Corneliu Porumboiu ne oferă, prin Poliţist, adjectiv, un film mare şi se plasează, alături de Cristi Puiu (fiecare cu două lungmetraje remarcabile), în avangarda cinemaului european.” (Mihai Fulger) (Observator cultural, iulie 2009)

Poliţist, adjectiv e un film abstract – la fel de abstract ca o construcţie filozofică sau un tablou de Kandinski. Este despre cuvinte, despre compromisuri, despre supravegheri – şi pedepse, vezi Foucault. Dar, pentru a face toate aceste lucruri „savante” inteligibile, Porumboiu a trebuit să le ancoreze în concret. Nu „realismul” este mobilul său: acesta este doar umplutura. Halca de viaţă nu este interesantă în sine – decât, eventual, dacă eşti sociolog sau ai un fetiş pentru timpii reali (morţi); interesantă este combinaţia acelui desen abstract cu lucrurile cotidiene pe care le recunoaştem în film. Pentru că, de fapt, acea halcă de viaţă – acesta e şi paradoxul – nu te face să empatizezi cu ea, deşi e-n aşa hal „ca-n viaţă”; odată ce ai mutat-o pe un ecran, ea devine semn. Lentoarea devine punct fix. Aşteptarea devine „A”.” (Alex. Leo Șerban) (Revista HBO, septembrie 2009)

Roger Ebert: „The visual style, foregrounding drab areas of a small industrial city, is flat and realistic. We never really meet the young suspect. Cristi doesn’t confide in his wife. His office mate knows what he feels, but stays out of it. Only the captain and a prosecutor will discuss it with him. Both are more than willing. Both are of an age when they would have started their careers under Ceausescu. They depend on the strict definition of the law because they can use that as a refuge from their inner voices. Cristi understands this, and that’s why the debate over the dictionary is so intense. They aren’t talking about definitions. They’re talking about the past, present and future of their nation.”

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: