Filme – 1 iulie 2011

Vineri

17.25 – CONCERTUL (2009) / HBO
20.00 – Mihai Viteazul (1970) / PRO Cinema
20.30 – Cop Land (1997) / Prima
20.55 – AURORA (2010) / HBO
22.00 – Banda sălbatică (1973) / TCM
21.00 – Masca de argint (1984) / B1
22.30 – Renăscut din cenușă (2005) / Prima
22.45 – Mai presus de toate (1942) / TVR Cultural
22.45 – Ultima șansă (1995) / PRO TV
23.10 – BANDELE DIN NEW YORK (2002) / TVR 1

Vineri, HBO, 17.25
Concertul / Le Concert – nom. Globul de Aur pt. film străin
Dramă, Franța-România-Belgia-Italia, 2009
Regia: Radu Mihăileanu
Cu:
Alexei Guskov
Dmitriy Nazarov
Mélanie Laurent

Mihai Fulger: “Nu cred că există, în acest moment, vreun alt regizor român care să poată „dirija“ atît de bine o asemenea desfăşurare de forţe precum cea din acest film. Judecînd retrospectiv, Trenul vieţii şi Trăieşte! mi se par acum nişte repetiţii pentru marele Concert.” (Observator cultural, Nr. 502, 26 noiembrie 2009)

Cătălin Sturza: “E un film care evoluează într-o altă ligă a cinematografiei și care îi face pe altfel foarte talentații regizori români ai „noului val“ să pară niște artiști ezitanți, ce se tem încă să folosească la maxim potențialul fabulos al acestei arte. „Concertul“ acoperă o multitudine năucitoare de teme și de stări, te poartă mereu, într-un carusel perpetuu, de la râs la lacrimi și înapoi. E un film despre comunism și nostalgia după acesta, despre Rusia oligarhilor, despre discriminare, evrei, minorități și, nu în ultimul rând, despre obsesie și artă.”

Andrei Gorzo: “Ceaikovski poate să confere putere şi celei mai artificiale melodrame. Mihăileanu are o anumită dibăcie tehnică: decupajul lui în secvenţa concertului (adică felul în care construieşte evenimentul punînd cadru peste cadru – instinctul lui pentru ordinea cea mai eficace a imaginilor, pentru durata fiecăreia) e foarte bun (uitaţi-vă la schimburile de priviri dintre dirijor şi violonistă). Dar, intercalînd reacţii caricatural-comentative (directorul de la Châtelet plîngînd, Ivan mulţumindu-i Dumnezeului în care nu crede), el ieftineşte pînă şi puterea muzicii pe care o fac personajele sale.” (Dilema veche, Nr. 302, 27 noiembrie 2009)

Vineri, PRO Cinema, 20.00
Mihai Viteazul (1970), cu Amza Pellea
“Filmul, scris de Titus Popovici, abundă prin percutante portretizări. […] Pellea îi compune voievodului o figură de ascet arsă de flacăra-i lăuntrică. Dar mai sînt şi portrete standardizate în declaraţii conjuncturale şi ostentative, încremenite în frumoasele costume de epocă.” (Dicţionar de filme româneşti, 2002)

Vineri, Prima, 20.30
Cop Land (1997)
„New York. La fiecare opt minute se comite o crimaă. Foarte aproape de metropola agitată există orășelul Garrison – o oază de liniște pentru locuitorii săi, în marea lor majoritate polițiști, dar care se va transforma curînd într-un teatru al luptelor violente și corupției. Cel care va pune capăt fărădelegilor- șeriful Freddy – se va confrunta direct cu cei în a căror cinste a crezut orbește, aplicând deviza Nimeni nu e mai presus de lege.” (cinemagia.ro)

Vineri, HBO, 20.55
Aurora
Dramă, România, 2010
Regia: Cristi Puiu

„Acesta este cel mai mare pas pe care l-a făcut până acum Puiu în direcţia marilor sale ambiţii (de a „reconstitui” locul şi timpul real) şi, tocmai de aceea, un film mai mare şi mai interesant, chiar şi decât Moartea domnului Lăzărescu.” – Andrei Bangu

Aurora nu mi se pare, însă, mai bun decât Moartea domnului Lăzărescu, deşi e mult mai provocator. E un mers pe sârmă fără plasă de protecţie şi o afirmare egotică a supremaţiei artistului / creatorului de cinema, în contradicţie cu ideea cunoaşterii prin intermediul cinematografului, a lepădării de piei ca o ceapă sau a sondării realităţii prin artă.” – Iulia Blaga

Vineri, TCM, 22.00
Banda sălbatică (1973), cu Martin Sheen, Sissy Spacek
„Acest film a fost inspirat de crimele înfăptuite de Charles Starkweather și Caril-Ann Fugate la sfîrșitul anilor 1950. Cînd Kit, un gunoier de 25 de ani, o întîlnește pentru prima oară pe Holly, de 15 ani, se îndrăgostește nebunește de ea. Tatăl ei, un văduv foarte protector, nu este de acord cu relația lor, nici chiar după ce Kit îl informează de intențiile sale onorabile. Acest refuz îl provoacă pe Kit și stă la originea unui brutal șir de crime petrecute în Midwest.” (cinemagia.ro)

Vineri, B1, 21.00
Masca de argint (1985), Florin Piersic
“În această a treia parte din serialul Mărgelatului, scrisă de Eugen Barbu şi Nicolae Paul Mihail, abundă anacronismele: la 1840 jupîniţele bucureştene frecventează bîlciul în minifustă, ca ‘iepuraşele’ din ‘Playboy’, iar Mărgelatu poartă un fel de sombrero cu boruri largi care-i umbresc, misterios, ochiul, precum lui Eastwood în ‘westernurile-spaghetti’.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

Vineri, Prima, 22.30
Renăscut din cenușă (2005), cu Russell Crowe, Renée Zellweger
„Ca în trecut, în filmul „Campionul”, şi aici avem luptătorul pus în dilema de a alege între lupta devastatoare şi familie. Există şi aici momente emoţionante cu copiii acestuia, aşa cum ambele versiuni ale filmului amintit se sprijineau pe carisma lăcrămoasă a copiilor-vedetă. James J. Braddock, poreclit Cinderella Man, a devenit una din cele mai surprinzătoare legende din istoria boxului.” (port.ro)

Vineri, PRO TV, 22.45
Ultima șansă (1995), cu Russell Crowe
„În timpul unei operațiuni a FBI-ului partenerul lui Zack Grant este ucis. Zack este decis să-i răzbune moartea. Mafiotul Frank Serlano crede că Zack este vinovat pentru moartea fiului său, care a pierit în aceeași operațiune, și ca să se răzbune, îl răpește pe fiul lui Zack. O nouă problemă pentru Zack se naște cînd descoperă că există mai mulți ostatici, printre care și o stewardesă. Se pare că pentru Zack nu mai există nici o cale de ieșire!” (cinemagia.ro)

Vineri, TVR 1, 23.10
Bandele din New York / Gangs of New York – nom. Oscar, nom. Globul de Aur
Dramă, SUA, 2002
Regia: Martin Scorsese – Globul de Aur, nom. Oscar
Cu:
Leonardo DiCaprio
Daniel Day-Lewis – nom. Oscar
Cameron Diaz – nom. Globul de aur pt. rol secundar

2 premii Globul de Aur [4]
[10] nom. Oscar

“Martin Scorsese dă impresia că pînă acum n-a făcut decît să tatoneze acest subiect care l-a preocupat de pe cînd era de-o şchioapă şi explora pe cont propriu secretele metropolei natale, căreia avea să-i consacre majoritatea filmelor sale – Mean Streets, Taxi Driver, NewYork, New York, After Hours, New York Stories, Godfellas, The Age of Innocence – investigînd mediile mafiote şi artistice, criminalitatea şi corupţia, planînd la nivelul cotidianului ori plonjînd în oniric prin Mica Italie, Brooklyn sau Manhattan. […] Monumentalul demers cinematografic glisează în timp din dedalul catacombelor, unde-şi duceau traiul sordid cei proscrişi doar pentru că erau veniţi de pe vechiul continent şi pînă pe culoarele autorităţii instituite prin şantaj, delaţiune şi hoţie. Cineastul nu întîmplător a focalizat acţiunea în pragul izbucnirii Războiului civil, care avea să schimbe totul, fără să modifice însă esenţialul, moderna societate pluralistă conservînd germenii primelor contradicţii, ce vor continua să macine naţiunea, acutizîndu-se.” (Irina Coroiu) (LA&I – Litere, Arte, Idei, Nr. 3 (306), 26 ianuarie 2004)

Gangs of New York va trebui reţinut ca ultima sforţare a celui mai greu/influent/important cineast al anilor ’70-’80. Desigur că, până la un anumit punct, Bandele… mi s-a părut fascinant.” (Andrei Bangu) (LiterNet)

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: