Filme – 26 februarie 2011

11.00 – TV 1000
Englezul care a urcat o colină, dar a coborît un munte / The Englishman Who Went up a Hill But Came Down A Mountain (1995), cu Hugh Grant
Doi cartografi englezi vizitează sătucul galez Ffynnon Garw, pentru a face măsurători la aşa numitul “primul munte galez”, dar constată că vestitul munte este doar un deluşor. Localnicii sunt foarte dezamăgiţi şi furioşi şi sunt hotărâţi să facă din dealul lor un adevărat munte. Pentru aceasta, ei trebuie, mai întâi, să-i împiedice pe cei doi englezi să părăsească regiunea.

Roger Ebert: „The Englishman Who Went Up a Hill But Came Down a Mountain is a movie with the same charms as Local Hero (in which Scottish townspeople conspired to outfox visiting Americans). That it is „true” adds only to the charm, and at the film’s end, when we see an actual stone set on the site at the time of the Ordnance Wars, that seems entirely appropriate. The people in this movie are so crazy they could only be real.”

12.30 – Movies 24
Ioana d’Arc (1999), cu Milla Jovovich
Ioana d’Arc de Luc Besson nu este nici ilustrare uscată a manualului de istorie, nici operă de pură fantezie, ci o combinaţie incitantă de fapt şi imaginaţie. Talentul formidabil al lui Besson este de a ne fi restituit – cinematografic – acest adevăr elementar despre Istorie : ea este produs al Ficţiunii la fel de mult pe cît orice fantezie S.F. Pentru această întreprindere dificilă, el a beneficiat de un scenariu provocator (scris împreună cu Andrew Birkin) şi, nu în cele din urmă, de interpretarea tumultoasă a Millei Jovovich.” (Alex. Leo Şerban)

13.00 – PRO Cinema
Dragoste la zero grade (1964), cu Coca Andronescu, Iurie Darie
„Culegere de clișee infantile și fără haz (…) alături de numere muzicale scrise de George Grigore (între care șlagărul „Tu ești fotogenică…„) puse în cadru, de regizori, cu har și fantezie.” (Dicționar de filme românești, 2002)

13.00 – Prima
Incredibilele aventuri ale lui Marco Polo (1998), cu Don Diamont
Povestea lui Marco Polo, un tânăr veneţian, care călătoreşte prin Asia căutându-şi tatăl, în secolul 13. Împreună cu fratele lui mai mic, Marco dă nas în nas cu pericolul în timp ce călătorea împreună cu o caravană de cămile, se înfruntă cu tiranul Beelzebut şi încearcă să salveze o frumoasă prinţesă armeană.

14.00 – TVR Cultural
Vă place Brahms? / Aimez-vous Brahms? (1961), cu Ingrid Bergman, Anthony Perkins, Yves Montand
“În sprijinul unui rudiment de melodramă (după romanul lui Françoise Sagan), Litvak a chemat în ajutor livrescul replicilor, schimbate ca la tenis, cu aparenţa unei filosofii dezabuzate sau cu referiri programatice la Brahms, care asigură afectivitatea publicului. Dar personajele nu-s altceva decît fantoşe, trăind pe o singură lungime de undă: Philippe (Perkins), tînărul atît de simpatic (comercial de simpatic!) cu prisosul său de ironie şi inteligenţă, cu fantezia şi exuberanţa unui foc de artificii, părăseşte baroul de dragul iubitei, îşi înfruntă patronul, rămîne şomer! E atît de brav personajul, încît uiţi că ai de-a face cu un ratat căruia familia i-a cumpărat ocupaţia, cu un întreţinut căruia banii lui ‘maman’ îi acoperă nonconformismul boemei din baruri, cu un ‘şomer’ care-şi sărbătoreşte pierderea slujbei printr-un dineu la ‘Maxim’!” (Dicţionar universal de filme, 2002)

15.15. – Digi Film
Sherlock Holmes (2010), cu Ben Syder
„La bătrîneţe, Watson are în sfîrşit curajul de a povesti una dintre cele mai extraordinare aventuri ale sale. Alături de celebrul detectiv Sherlock Holmes el participase la anihilarea unui diabolic om de ştiinţă. Pornind pe urmele acestui periculos inventator, ei se confruntaseră cu o serie de monştrii, creaţii ale acestuia, care puneau în pericol atît viaţa londonezilor cît şi pe cea a reginei!” (www.port.ro)

18.50 – Cinemax
Candidatul din Manciuria / The Manchurian Candidate (1962), cu Frank Sinatra
„Controlul gîndurilor, asasinatul politic, conspiraţia multinaţională nu erau neapărat valută forte în 1962 (cînd paranoia Războiului Rece îmbobocise), dar o monedă de schimb excepţională, cînd filmul a fost relansat în 1987, (spre sfîrşit de Război Rece, cînd paranoia mirosea deja a stătut) şi o realitate deja neinteresantă în 2003, în remake-ul cu Denzel Washington.

Anii 50, războiul din Coreea. Sergentul Raymond Shaw (Lawrence Harvey) nu-şi iubeşte plutonul şi nici soldaţii nu sînt ataşaţi de el. În timpul unei patrule, întregul pluton este capturat de trupe coreene comuniste. Cîteva luni mai târziu, Shaw se întoarce în America, e primit ca un erou, mai toţi soldaţii aflaţi sub comanda lui se întrec în a declara că sergentul este salvatorul lor, cel mai curajos, mai cinstit şi mai iubitor om din cîţi există. Ceea ce pare a fi o mică neconcordanţă devine enigmă şi apoi un insuportabil adevăr pe care încearcă să-l aducă la lumină căpitanul Bennet Marco (Frank Sinatra), torturat de coşmaruri din război.” (www.port.ro)

Pauline Kael (1962): „It may be the most sophisticated political satire ever made in Hollywood.”

Rogert Ebert: „After being suppressed for a quarter of a century after its first run, after becoming a legend that never turned up on home video, John Frankenheimer’s 1962 masterpiece now re-emerges as one of the best and brightest of modern American films.”

20.00 – PRO Cinema
Poveste de dragoste (1994), cu Warren Beatty, Annette Benning
“Cu Warren Beatty şi Annette Bening în rolurile principale, ‘Poveste de dragoste’ este deja a treia versiune – filmul original a fost realizat în 1939 şi urmat de un remake în 1957 – dar povestea, departe de a se fi demodat, continuă să emoţioneze romanticii de pretutindeni.” (www.port.ro)

21.00 – TV 1000
Mulholland Drive (2001), cu Naomi Watts
“Film diabolic, în care Lynch îşi regăseşte registrul din Twin Peaks, liber de orice constrîngere logică. El se reîntoarce la obsesiile onirice care i-au adus renumele, împingînd experimentul mai departe, fără să plictisească ci intrigînd şi amuzînd.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

21.45 – Digi Film
Războiul lumilor (2005), cu Tom Cruise
Războiul lumilor nu e în nici un caz o parabolă; e ceea ce pare. Dar e înnegurat, decis-morbid, obsedat de vulnerabilitate şi de neajutorare – un film făcut în vremuri interesante, faste pentru imaginaţia dezastrului.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, iulie 2005)

22.00 – TCM
Băieţi buni / GoodFellas – BAFTA, nom. Oscar, nom. Globul de Aur
Thriller, SUA, 1990
Regia: Martin Scorsese – Leul de Argint la Veneţia, nom. Oscar, nom. Globul de Aur
Cu:
Robert De Niro
Joe Pesci – Oscar şi nom. Globul de Aur pt. rol secundar

5 premii BAFTA
[6] nom. Oscar
[5] nom. Globul de Aur

“Singurul motiv care m-a determinat să fac încă un film despre crima organizată nu a fost dorinţa de a arăta ascensiunea şi prăbuşirea unui individ, ci de a descrie viaţa cotidiană a unei «familii» de criminali, dar din punctul de vedere al căpeteniilor.” (Martin Scorsese) (Cinema… un secol şi ceva, 2000)

“În mod paradoxal, lumea violentă şi amorală pe care o redă filmul este poate cea mai sumbră din opera lui Scorsese, şi totuşi atmosfera de suprafaţă este mai destinsă decît în orice film al lui Scorsese de la Alice nu mai locuieşte aici încoace. Regizorul ne propune o comedie neagră despre acceptarea violenţei şi a trădării de către un erou fără minte, ale cărui maniere cavalereşti şi apetituri primitive amintesc pe alocuri de Portocala mecanică a lui Kubrick.” (Jonathan Rosenbaum) (Cinema… un secol şi ceva, 2000)

22.30 – Antena 1
Armata celor 12 maimuțe (1995), cu Bruce Willis, Madeleine Stowe, Brad Pitt
“În 2035, omenirea îşi trăieşte ultimele clipe. Puţinii supravieţuitori ai unei epidemii virale de origine necunoscută îi proiectează în trecut pe ocnaşul Cole, pentru a descoperi cauzele catastrofei. Maşina timpului încurcă însă destinaţia şi cobaiul uman rătăceşte prin timp pînă întîlneşte o psihiatră care se avîntă alături de el împotriva unei organizaţii subversive ecologiste conduse de fiul psihopat al unui magnat industrial. În 1962, Chris Maker realiza La Jetée, despre lumea ruinată de un al treilea război mondial care îşi expediază emisari în trecut şi viitor, în căutare de ajutor. Marker folosea, în dezvoltarea subiectului său, doar planuri fixe. Inspirat de La Jetée, Gilliam reia motivul catapultării unui emisar din viitor, în trecutul-prezent, care să-i avertizeze pe contemporani de primejdiile ce pîndesc. Sindromul Cassandrei naşte monştri, ca acest film-labirint gen Caligari, în care nimeni nu mai poate conchide cine-i nebunul: psihiatrul sau pacientul, dar care explorează angoasele şi îndoielile existenţiale ale sfîrşitului de mileniu. Willis tund chilug, tumefiat, cu spune la gură, exhibă cu voluptate noul său ‘look’. Dar nici Pitt nu mai e seducătorul pe care-l ştiam. Operă fascinantă!” (Dicţionar universal de filme, 2002)

22.30 – Prima
Fără control (2005), cu Clive Owen, Jennifer Aniston
„Glosând pe marginea şansei sau, mai exact, a ghinionului, filmul se menţine totuşi între laturile metalice ale thriller-ului, fără a distila esenţele şansei de a rata sau nu un tren, a se citi un destin, cum făcea de pildă Sliding Doors de Peter Howitt. Norocul filmului se numeşte însă Clive Owen, unul dintre cei mai buni actori ai momentului, care e în stare să treacă de la un rol la altul ca şi cum s-ar naşte din nou.” (Iulia Blaga) (România Liberă, 6 februarie 2006)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: