Filme – 24 ianuarie 2011

14.00 – Giuvaerul Nilului (1985), cu Michael Douglas, Katheleen Turner

“Un nou avatar al cuplului din Romancing the Stone, mai modest în vervă decît primul, dar distractiv.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

16.00 – Ilustrate cu flori de cîmp (1974), cu Carmen Galin

„În ciuda titlului său poetic, filmul lui Andrei Blaier este un ‘insectar’ în care sunt fixate tipuri și ticuri nocive, cărora actori de clasă ca Draga Olteanu Matei, Eliza Petrăchescu, Gheorghe Dinică le conferă o autenticitate teribilă, înfricoșătoare, pentru că ajung să se confunde cu personaje reale ale mahalalei noastre, cea de toate zilele. În această lume odioasă, personajul pur, delicat, desenat cu sinceritate și grație de Elena Albu, pare o ființă ireală. Operatorul Dinu Tănase, ceilalți colaboratori ai echipei de filmare (…), alți actori din distribuție (…) contribuie, fiecare în felul lui, alături de Andrei Blaier, la reușita unui film cu prețioase însemne realiste și cu limpezi finalități satirice.” (Istoria filmului românesc 1897-2000)

17.55 – Einstein și Eddington (2008)

„Einstein și Eddington este o dramă britanică produsă de către BBC, în asociere cu HBO. Aceasta este povestea a teoriei relativităţii a lui Einstein generală, relația sa cu Eddington şi introducerea acestei teorii a lumii, pe fundalul Primului Război Mondial. Filmul scoate la iveală dedesubturile demonstrării faimoasei teorii a relativității, controversele ce au fost în legătură cu geniul lui Einstein și cum influențează războiul dezvoltarea științei și nu în ultimul rînd a umanității. De remarcat poziția pacifistă a celor doi savanți.” (Cinemarx.ro)

18.55 – Parfum de cedru (1999), cu Ethan Hawke

“În 1950, în tihna unui orăşel american de pescari de pe o mică insulă e tulburată de asasinarea unui bărbat. În atmosfera crizei morale de după atacul de la Pearl Harbour, suspect devine un tînăr japonez, prieten din copilărie al victimei. Din nou e evocat calvarul lagărelor de strămutaţi în care, în timpul ultimei conflagraţii mondiale, americanii de origine japoneză au fost internaţi, pierzîndu-şi case, uneori chiar viaţa. Realizatorul izbuteşte în sugerarea atmosferei unei comunităţi închise, încărcată de resentimente, dar totala sa nestăpînire a artei povestirii condamnă filmul la eşec.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: