Globalizarea nimicului (2)

“Cum poate o persoană să fie non-persoană? În 1959, Erving Goffman a scris despre non-persoane (de exemplu, taximetrismul de a cărui prezență clienții nu par să fie conștienți), dar pentru cei mai mulți dintre noi noțiunea este contraintuitivă. O non-persoană este o persoană, desigur, dar care nu se comportă ca o persoană, nu interacționează cu ceilalți ca o persoană și, nu în ultimul rând, nu este tratată de ceilalți ca o persoană – un angajat al parcurilor Disney (mai precis, cineva care poartă costumul unui personaj Disney – Albă ca Zăpada, Mickey Mouse).” (p. 110)

Globalizarea nimicului. Cultura consumului și paradoxurile abundenței – George Ritzer, Editura Humanitas, București, 2010, 309 p.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: